Historisk lav medlemsrente gir Nordea Direct søknadsboom

Flere tusen avtaler er under behandling
Etterspørselen av boliglån hos Nordea Direct har økt massivt de siste månedene,

en økning som langt på vei har vært drevet av ekstra lave boliglånsrenter og et godt banktilbud som bla en stor andel YS-medlemmer har valgt å benytte seg av.

Boliglån – en av de største utgiftene i folks privatøkonomi
Partneransvarlig i banken, Nina Farsund legger ikke skjul på at Korona-krisen har vært en bidragsyter I å rette folks oppmerksomhet mot hverdagsøkonomien sin. Hun forteller at for folk flest er boliglånet den aller største utgiften I privatøkonomien, noe som har gjort at mange nordmenn har blitt ekstra oppmerksomme på hvilke medlemsfordeler de kan få gjennom sitt forbund, og hvilken boliglånsrente de har krav på I en tid hvor mange møter både små og store økonomiske utfordringer. ​

Farsund forteller videre at bankens fokus har vært å bistå kunder som har havnet i en vanskelig økonomisk situasjon, samtidig som flere tusen søknader om bankbytte fra nye kunder skal behandles.​

Hva lurer kundene på? 
I alle våre kanaler kontakter kunder oss med ulike bankrelaterte spørsmål, og temaene som går igjen er avdragsfrihet, spørsmål rundt hvilke renter som kommer og hvordan et bankbytte foregår.​
Farsund sier også at stor interesse og høy aktivitet er utelukkende positivt og at hele banken jobber på spreng for å besvare og behandle alle henvendelser. Nå har det vært såpass stor pågang I en lengre periode at vi har gått I gang med rekruttering av nyansatte til vårt kunde- og kredittsenter.​

Mange søknader blir innvilget automatisk – noen krever likevel manuell behandling
Tross den store mengden innkommende søknader er det likevel mange som får godkjent søknaden I det øyeblikket de sender den inn. For søknader som krever en ekstrainnsats, trygger Farsund oss om at alle kluter settes til og at banken jobber med å prosessere alle henvendelser som krever manuell behandling. Med den enorme interessen rundt medlemsfordelene i Nordea Direct vil man I en periode fremover oppleve lengre ventetid enn normalt. De som må vente på svar får likevel god og løpende informasjon, og oppfølging underveis, sier hun.​

Alle vil motta svar fra banken – noe ventetid må påberegnes
Farsund avslutter med et viktig budskap, og hun får ikke sagt det nok – alle som har sendt oss en søknad eller en henvendelse vil få svar så fort det lar seg gjøre. Hun oppfordrer også alle som har bankrelaterte spørsmål til å ta en rask sjekk på nettsiden til Nordea Direct, her kan det godt hende at man finner gode svar på spørsmål man sitter inne med https://www.direct.nordea.no/direct/kundeservice/ . Et medlemstilbud fra Nordea Direct er virkelig et tilbud som er verdt å vente på – her kan det være mange tusen kroner å spare hvert eneste år. For oss er det viktig å være konkurransedyktig både nå, men også over tid – og den lovnaden kan du som kunde være trygg på at vi kommer til å holde. ​

Kommersiell rådgiver i YS; Dag Omar Kvalvaag, understreker at alle medlemmer som nå henvender seg til Nordea Direct garantert får svar. Men fordi boliglånsrenten som tilbys våre medlemmer er blant markedets beste, er pågangen ekstraordinær og noe lengre svartid må påregnes. Vær tålmodig er oppfordringen fra Kvalvaag. Her er det mye å spare. ​

Tilbake til YS Fordel

​Bli medlem